Jak schudnąć bez odchudzania?

Spis treści

Każdy doskonale wie, że zgubienie zbędnych kilogramów wiąże się z koniecznością wprowadzenia zmian żywieniowych do swojego jadłospisu. Przestrzeganie założeń diety nie należy jednak do najłatwiejszych, zwłaszcza że organizm pozbawiony produktów, których niegdyś otrzymywał pod dostatkiem, zaczyna się „buntować”. W konsekwencji osobie pozostającej na diecie zaczyna doskwierać uczucie głodu, czuje się osłabiona i niejednokrotnie miewa bóle głowy oraz jest podenerwowana. W takiej sytuacji dużo łatwiej jest złamać swoje postanowienia i skusić się na niedozwolone pokarmy lub nawet spożyć ich dużą ilość. Jak się jednak okazuje, istnieją sposoby na to, aby schudnąć bez odchudzania. Metodą na to jest Dieta Ośmiogodzinna. Na czym ona polega? Tego dowiecie się, czytając ten artykuł.

Na czy polega Dieta Ośmiogodzinna?

Ten rodzaj diety pozwala na spożywanie wszystkiego, na co ma się tak naprawdę ochotę. Jedynym warunkiem jej powodzenia jest to, aby przestrzegać czasu jedzenia. Posiłki mogą być konsumowane jedynie w ciągu ośmiu, wybranych godzin. Przez pozostałe szesnaście godzin organizm ma czas na to, aby strawić przyjęte pokarmy, spalić kalorie z nimi dostarczone oraz się zregenerować. Dużą rolę w tej diecie odgrywa również śniadanie. Jej twórcy zachęcają, aby jeść „opóźnione śniadanie” czyli nie, jak ma to w zwyczaju wiele osób, od razu po przebudzeniu. Po wstaniu z łóżka można napić się kawy lub herbaty, które na jakiś czas zapełnią żołądek, a docelowy posiłek spożyć kilka godzin później. Takie postępowanie ma spowodować, że zostanie przyswojonych mniej kalorii w ciągu dnia, a to w konsekwencji przełoży się na szybszą utratę wagi. Twórcy diety – Zinczenko i Moore – tłumaczą również, że lepsze efekty w utracie wagi uzyska się w sytuacji, kiedy każdego dnia uprawiać się będzie 8-minutowy trening. Ma on przyspieszyć metabolizm i pomóc w redukowaniu wagi.

Czy Dieta Ośmiogodzinna jest skuteczna?

Dieta Ośmiogodzinna, która nazywana jest również przerywaną głodówką, może okazać się skuteczna, jednak pod pewnymi warunkami. Przede wszystkim nie do końca można zgodzić się z tym, że podczas ośmiu godzin przeznaczonych na posiłki nie ma konieczności pilnowania ich kaloryczności. Nawet w tym czasie istnieje ryzyko przyswojenia takiej ilości kalorii, których organizm nie będzie w stanie spalić w ciągu pozostałych szesnastu godzin. W związku z tym faktem warto konsumować posiłki o określonej ilości kalorii niezbędnych do tego, żeby schudnąć. Kolejną ważną kwestią jest „opóźnione śniadanie”. Co do zasady, to właśnie śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. W związku z tym należy zadbać, aby było ono pełnowartościowe, posiadało co najmniej 40% naszego dziennego zapotrzebowania kalorycznego oraz było zjedzone do godziny po przebudzeniu. Im dłużej będziemy zwlekać ze zjedzeniem śniadania, tym więcej kalorii przyswoimy w ciągu dnia. Ponadto, ważny jest również trening o odpowiedniej długości. Ten wynoszący 8 minut jest zdecydowanie zbyt krótki. Aby podkręcić metabolizm, należy ćwiczyć minimum pół godziny w ciągu dnia. Trzymając się wyżej opisanych zasad niewątpliwie uda nam się zgubić nadprogramowe kilogramy.

Ostatnie wpisy

Szkoła dobrego snu
Nic prostszego, a efekty mogą zaskoczyć. Teraz trudno o młodych i doświadczonych zarazem.
chętnie pomogę