Ogranicz stres

Spis treści

Każdy z nas po ciężkim dniu potrzebuje odpoczynku i relaksu. W domowym zaciszu możemy się odprężyć w komfortowych warunkach. Warto tylko zadbać o kilka szczegółów, aby bez przeszkód móc oddać się wieczornemu relaksowi.

 

Wycisz się

Po powrocie do domu warto założyć komfortową odzież i spróbować się wyciszyć. W tym celu można wykorzystać relaksującą pozycję – połóż się na łóżku lub podłodze, unieś nogi do góry, oprzyj je o ścianę i zamknij oczy. Postaraj się myśleć tylko o przyjemnych sprawach, żadne problemy nie powinny ci w tym czasie zaprzątać głowy. Wystarczy utrzymać wskazaną pozycję przez około 15-20 minut. Dzięki temu twoje ciało i umysł odpoczną po całym długim dniu. Pozycja pomoże ci osiągnąć spokój i całkowity relaks. Już po krótkim czasie odczujesz pozytywne skutki tego zabiegu. Unosząc stopy usprawniasz pracę układu krążenia, do mózgu napływa wówczas więcej tlenu, a my czujemy się odprężeni i wypoczęci.

 

 Kąpiel

Ciepła kąpiel to doskonale znany sposób na idealny relaks. Uczucie ciepłej wody na skórze odpręża, poprawia nasze samopoczucie i rozładowuje napięcie. Kąpiel to znakomite połączenie wygody, spokoju oraz izolacji od świata zewnętrznego. Przebywanie w wannie wypełnionej ciepłą wodą podnosi temperaturę ciała, z kolei po kąpieli następuje spadek temperatury, co pobudza produkcję melatoniny zwanej hormonem snu. Dodatkowo kąpiel z dodatkiem olejków zapachowych poprawi nasz nastrój oraz pozytywnie wpłynie na stan skóry. Warto rozejrzeć się za naszym ulubionym zapachem, a później już tylko nalać ciepłą wodę do wanny i cieszyć się błogim relaksem.

 

Masaż

Skorzystaj z fantastycznej techniki relaksacyjnej jaką jest masaż. Możesz wykorzystać urządzenia do masażu, takie jak maty i poduszki masujące albo poproś o pomoc partnera. Korzyści płynące z masażu są liczne. Masaż ciała posiada zbawienne skutki dla organizmu, usprawnia działanie układu krążenia, limfatycznego oraz oddechowego, co pozwala nam się odprężyć. Ponadto wzmacnia mięśnie oraz kości, pobudza skórę do wydzielania kolagenu i elastyny. Jego zbawienny wpływ na nasze samopoczucie jest powszechnie znany. Masaż relaksuje, redukuje stres i napięcie mięśni.

 

Ziołowe napary

Wieczorem warto sięgnąć po filiżankę ziół. Napar ziołowy pomaga złagodzić stres i zdenerwowanie. Przynosi ulgę osobom zestresowanym i mającym problemy z zasypianiem. Wypróbuj działanie dziurawca, lawendy, kozłka lekarskiego lub pokrzywy. Zioła te działają łagodnie i niezwykle skutecznie. Jeżeli nie przepadasz za smakiem naparów ziołowych, przygotuj zieloną herbatę. Konieczne jest jednak jej dłuższe parzenie. Trzeba pamiętać, że parzenie do 3 minut sprawi, iż napar będzie miał działanie pobudzające. Jeżeli będziemy parzyć herbatę powyżej 3 minut, otrzymamy napar o pożądanym w tym wypadku działaniu relaksującym.

 

Film, książka, muzyka

Aby się zrelaksować, warto sięgnąć po książkę, obejrzeć zabawny film lub ulubiony serial. To wszystko pozwala nam oderwać się od codziennych spraw, dzięki czemu nasz umysł może odpocząć. Wybierz pozycję, która cię zainteresuje i oddaj się spojonemu czytaniu lub włącz komedię, która rozbawi cię do łez i wprawi w doskonały nastrój. Dobrym rozwiązaniem jest także posłuchanie przed snem relaksującej muzyki, która nas wyciszy i ukoi nerwy po całym dniu.

Ostatnie wpisy

Szkoła dobrego snu
Nic prostszego, a efekty mogą zaskoczyć. Teraz trudno o młodych i doświadczonych zarazem.
chętnie pomogę